top of page

  A RED HAT ELŐFIZETÉS ÉRTÉKEI

 

A Red Hat előfizetés

A Red Hat szoftverek a kezdetektől fogva előfizetéses alapon érhetők el, ez a licenszkonstrukció számtalan előnyt hordoz a hagyományos (tulajdonosi szemléleletű) licenszmegoldásokhoz képest. A szoftverelőfizetéses konstrukcióban a szoftver maga nem kerül a felhasználó tulajdonába, azt használni jogosult az előfizetés időtartama alatt és az így használt szoftverre a gyártó különféle szolgáltatásokat biztosít számára. Az előfizetéses szoftverkonstrukciók használati feltételei és az azok keretében hozzáférhető szolgáltatások különbözhetnek egymástól, a Red Hat előfizetések esetén az a jellemző, hogy az előfizetés időtartama alatt a Red Hat által biztosított szolgáltatásokhoz is hozzáfér az ügyfél (a szoftver előfizetője), az előfozetés lejártát követően az adott szoftver ugyan továbbra is használható marad, viszont a kapcsolódó szolgáltatások már nem lesznek a továbbiakban érvényesek. Az előfizetés természetesen hosszabbítható (az alapértelmezetten előfizetés időtartama egy év).

Az előfizetés legfontosabb jellenzőit az alábbiakban foglaljuk össze:

Tanúsítványok

A Red Hat, mint gyártó folyamatosan teszteli, ellenőrzi az általa kiadott szoftvereket, így azok működését folyamatosan vizsgálja az iparágban elterjedt hardver- és szoftverkörnyezeteken is. Az előfizetés keretében használt szoftvertermék bevezetése a felhasználó (előfizető) számára biztonságos, tudva azt, hogy alkalmazásai és hardvereszközei teljes körűen tanúsítottak a Red Hat vezető OEM- és ISV-partnerei által.

Frissítések

Aktív előfizetés esetén a gyártó, vagyis a Red Hat folyamatos és rendszeres frissítéseket biztosít a szoftverekhez. Ezek a frissítések hibajavításokat, új funkciókat, időközben megjelent (és tesztelt) hardvertámogatásokat, illetve biztonsági frissítéseket is jelentenek vagy jelenthetnek.

Felülvizsgálatok

A biztonság, illetve a biztonsági sérülékenységek javítása a Red Hatnél mindig is kritikus prioritású terület volt és most is az, a vállalat folyamatosan monitorozza és ha szükséges azonnal javítja a napvilágra került biztonsági sérülékenységeket. Az szoftverelőfizetés egyik komoly hozzáadott értéke, hogy az előfizetéssel rendelkező felhasználók hozzáférnek a Red Hat által biztosított legfrisebb hibajavításokhoz és biztonsági hibajegyzékhez.

Hozzáférés a termékhez

A szoftverelőfizetés időtartama alatt a Red Hat teljes hozzáférést biztosít a szoftverek forráskódjához, az abból általa elkészített bináris (futtatható) szoftverimage-ekhez, valamint a kapcsolódó termékdokumentációkhoz.

Szoftververziók

Az előfizetés időtartama alatt bármely, a Red Hat által az adott pillanatban támogatott szoftververzió használható, vagyis akár a legújabb, de amennyiben támogatott, akár korábbi verziók is (akár keverve is) biztosítottak.

Rugalmasság

A rendszerek szabadon mozgathatóak. A mainframe rendszerek kivételével az előfizetések nem függnek az architektúrától.

Red Hat Network

Az előfizetés keretében biztosított a hozzáférés a Red Hat automatizált szoftverkövető és frissítő eszközéhez. Ez a hozzáférés olyan további modulokkal egészíthető ki, amivel megvalósítható egy, akár a teljes Red Hat szoftverkörnyezetet lefedő menedzsment- és privizionálási környezet.

Támogatás

A Red Hat szoftverekhez különböző támogatási szintek érhetők el (pl. standard és prémium szintű támogatások), ezek akár heti 7x24 órás rendelkezésre állást és 1 órás válaszidőt is biztosíthatnak.

Hosszú távú stabilitás

Bizonyos felhasználási környezetekben fontos szempont, hogy az alkalmazások stabil (és lehetőség szerint nem vagy csak ritkán változó) platformon fussanak. A Red Hat erre az igényre reflektálva biztosítja, hogy például a Red Hat Enterprise Linux esetén a felhasználói és kernel-közeli alkalmazás interfészek garantáltan stabilak maradnak minden Enterprise Linux kiadás életciklusának végéig. Ugyancsak a hosszú távú stabilitási igénynek való megfelelésre válaszul számos szoftververzió esetén elérhető extra hosszú támogatást biztosító támogatás-kiterjesztési opció (extended life-cycle support).

Jogi védelem

A Red Hat Open Source Assurance program védi a nyílt megoldásokat használó és fejlesztő ügyfeleket a jogi sérelmekkel szemben.

A Red Hat üzleti modell

A Red Hat előfizetési modell

Mit jelent a gyakorlatban a Red Hat előfizetési modellje? A Red Hat termékek előfizetéses alapon érhetőek el, mely előfizetés példány-alapon tartalmazza az összes, az előfizetéssel járó előnyt az előfizetés ideje alatt. Az előfizetés fizikai/virtuális rendszerenkénti vagy CPU-nkénti éves előfizetést jelent.
Továbbá:

  • nem tartalmaz korlátozást a támogatási események tekintetében

  • nincsenek ügyfél-hozzáférési licencek

  • az előfizetéssel az összes támogatott verzió elérhető

  • nincs lock-in, tehát az ügyfél továbbra is szabadon használhatja a szoftvert, amikor az összes előfizetése lejár, ill. másik beszállítót választhat. Az Enterprise Agreement értelmében ameddig legalább egyetlen előfizetés is aktív, az összes Red Hat szervert le kell fedni saját előfizetésével.

Miért érdemes a Red Hat-et választani?

  • A Red Hat a legmegbízhatóbb Linux-szolgáltató a vállalatok számára.

  • A Red Hat hat éven belül ötödször bizonyult az első számú szoftver beszállítónak a CIO Insight Vendor Value Study beszállító-értékelési vizsgálatában. A Red Hat első lett a szoftverbeszállítók között az elvárások teljesítésében (85%) és a megbízhatóságban (86%).

  • A Red Hat páratlan tapasztalattal rendelkezik a nyílt forráskódú modell terén és a nyílt forráskódú technológia széles sprektrumán.

  • A Red Hat csoportnál koncentrálódik a legnagyobb Linux-tudás és tehetség a világon.

  • A Red Hat fontos ipari kapcsolatokat alakított ki a legnagyobb hardver- és szoftverbeszállítókkal, amilyen pl. a Dell, az IBM, az Intel, a HP és az Oracle.

Mit kínál az előfizetés az ügyfeleknek?

  • Biztonsági javítások – amint azok elérhetővé válnak

  • Frissítések – nagyjából évente kétszer mindenki megkapja az aktuális hibajavításokat, nélkülözhetetlen új funkcionalitásokat új hardverek támogatását, külön költség nélkül

  • Gyors követés – azonnali hozzáférés az általános javításokhoz a frissítések között

  • Gyors javítások – az érintett csomag legfrissebb változata, amely tartalmazza az ügyfélnél felmerült hiba javítását, az adott verzióra és frissítési szintre szabva

  • Tanúsítványok – a nyílt forráskódú világ legnagyobb és legjobban támogatott ökoszisztémája

  • Támogatás – korlátlan támogatás, amelyet Red Hat hivatalos mérnökök biztosítanak, akár a hét minden napján 24 órában, egy órán belüli válaszadással

  • Jogi védelem – Open Source Assurance, a Red Hat szabadalmi állásfoglalása és a nyílt Invention Network

  • Hosszú távú stabilitás – Jellemzően minden szoftverváltozat hosszú ideig támogatott vagy rendelkezik olyan változattal, ami hosszú támogatást biztosít. Az operációs rendszer (Red Hat Enterprise Linux) a támogatás hét évig biztosított.

 

NYÍLT TECHNOLÓGIÁK

DINAMIKUS VÁLLALATOKNAK

Andes-Digital-Advanced-Business-Partner-Red-Hat-Logo-1024x654.png
bottom of page